18 mar 2015

Naleśniki z ryżem i pieczarkami



Nie od dziś wiadomo, że jestem strasznym "naleśnikożercą". Gdybym do końca życia miała jeść tylko jedną potrawę, pewnie byłyby to właśnie naleśniki. Można je jadać na wszystkie możliwe sposoby - na słodko, na słono, w wersji wytrawnej, z farszem na jaki tylko mamy ochotę - szpinakowym, pieczarkowym, serowym, owocowym, warzywnym, a nawet i z kurczakiem bądź parówką. Z panierką lub bez, ewentualnie polane sosami. Zapiekane z serem na wierzchu. Na zimno lub ciepło. Albo z nutellą! Często robię kilka naleśników więcej, by później posmarować je czekoladą, wsadzić na parę sekund do mikrofali, zwinąć w rulon i zajadać rękoma, jakby to była jedna z najlepszych słodyczy. Naleśnikowych opcji jest całe mnóstwo, dlatego postanowiłam spróbować czegoś nowego i tak trafiłam na przepis u Smacznej Pyzy. Farsz ryżowo-pieczarkowy okazał się pyszny i na pewno zrobię jeszcze nie raz, dodatkowo polałam naleśniki sosem pieczarkowym i było jeszcze smaczniej. Możemy podać z gorącym barszczem.

Potrzebujemy:
- ciasto naleśnikowe
(mleko, mąka, jajko, olej)
- 500g pieczarek
- półtora woreczka ryżu (zwykłego)
- natka pietruszki
- sos pieczarkowy
- szklanka (ok.250ml) bulionu 
(lub kostka warzywna) 
- papryka słodka i ostra
- jajko
- bułka tarta

 Pieczarki kroimy w drobną kostkę i smażymy. Po chwili dorzucamy do nich ryż (wysypałam z tych torebek) i dolewamy stopniowo bulion (lub tak jak ja rozmieszaną kostkę warzywną we wrzątku). I czekamy aż bulion się wchłonie, a ryż zmięknie. Podobnie jak się robi risotto, tyle że tu ryż jest zwykły. Doprawiamy pieprzem, papryką słodką i ostrą oraz dorzucamy posiekaną natkę pietruszki. Wszystko mieszamy. Smażymy naleśniki. Nakładamy nasz farsz, zawijamy. Naleśniki obtaczamy w jajku, a następnie w bułce tartej. Smażymy. Robimy sos pieczarkowy. Polewamy nim naleśniki. I zajadamy ze smakiem ;-)

Lubicie naleśniki? 
 

65 komentarzy:

  1. Kocham naleśniki! Te wyglądają smakowicie. Tylko te grzyby...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja pieczarki uwielbiam i dodaję wszędzie tam, gdzie się tylko da ;-)

      Usuń
  2. Szczerze mówiąc, to chyba nigdy nie przyszłoby mi do głowy, aby do naleśników dodawać ryż, ale wyglądają bardzo zachęcająco :-) Ja lubię naleśniki bardzo i chyba nawet bardziej te z wytrawnymi nadzieniami :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam naleśniki, te na słodko i te wytrawne :)
    Muszę wypróbować przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wyglądają! Ja nie wiem, jak już zaczęły mi wychodzić naleśniki to okazało się, że nie umiem ich zwijać :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Wooow rewelacyjne polaczenie pewnie smakuje bosko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadzienie podobne w smaku do risotto pieczarkowego ;-)

      Usuń
  6. wyglądają smakowicie, ale przyznam, że naleśników w takiej wersji nigdy nie jadłam, jakoś wolę je na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszą być pyszne!!!
    ja często robię z serem żółtym i z pieczarkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z serem i pieczarkami to moje ulubione naleśniki :-)

      Usuń
  8. Robiłam różne nadzienia do naleśników, wersji ryżowo-grzybowej jeszcze nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, może ta wersja akurat ci zasmakuje :-)

      Usuń
  9. Zawsze u Ciebie jestem głodna :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli naleśniki to z mascarpone i truskawkami! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mascarpone jeszcze nie jadłam, muszę wypróbować :-)

      Usuń
  11. Najlepsze naleśniki robi mój mąż:) Pomysł na nadzienie świetny. Z pewnością spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że mój nie potrafi robić naleśników ;-) Mam nadzieję, że takie nadzienie będzie smakowało :-)

      Usuń
  12. O, świetny pomysł, akurat mam nadmiar ugotowanego ryżu, może zrobię uproszczoną wersję Twojego farszu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja osobiście preferuję naleśniki na słodko z czekoladą i bananami np. :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. możemy sobie przybić 5! :D ja również.. naleśniki!!! :D nawet w formie makaronu można <3
    pyszne nadzienie, trochę jak krokiety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieważne w jakiej formie, naleśniki zawsze rządzą :-)

      Usuń
  15. pysznie, zdrowo i ładnie :) czyli to co lubię w przepisach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm wyglądają smakowicie! :) Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniam, mniam. Bardzo moje jedzenie i moje smaki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło słyszeć, że trafiłam w Twoje smaki :-)

      Usuń
  18. Za ryżem jakoś specjalnie nie przepadam ale naleśniki z pieczarkami to moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gdybym miała jeszcze czas na takie gotowanie..

    OdpowiedzUsuń
  20. Z ryżem tp naleśników jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie pomyślałabym o ryżu z naleśnikami! Spróbuję, co to wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że taka wersja będzie smakowała :-)

      Usuń
  22. Właśnie miałam pisać, że chyba lubisz ciasto naleśnikowego, bo często u Ciebie gości. Też bardzo lubię, ale ostatnio coś podobnego jadłam u cioci i to bardzo dawno, tylko oczywiście bez ryżu. Twoje wyglądają cudnie, aż zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. To jest coś a la krokiety tylko z innym nadzieniem. Muszę koniecznie spróbować, bo faktycznie chociaż robię naleśniki w różnych odsłonach, to o takich z ryżem nigdy nie pomyślała, :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, to bardziej takie krokiety, do barszczu super, więc mam nadzieję, że będzie smakowało :-)

      Usuń
  24. U Ciebie na blogu za każdym razem smaczniej :) uwielbiam naleśniki pod każdą postacią!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja znów powróciłam do świata fit i staram się zdrowo odżywiać, a Ty kusisz i kusisz tymi naleśniczkami, krokietami i innymi pysznościami...
    czy mam Cię zabić?
    ;*
    pychota !

    OdpowiedzUsuń
  26. uwielbiam <3

    Pozdrawiam i życzę wspaniałego weekendu :)
    Anru

    OdpowiedzUsuń
  27. Kochammaleśniki,zwłaszcza z czekoladą i bananami:-),ale z pieczarkami też są dobre

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzisiaj chodzą za mną właśnie naleśniki, coś wyczaruję ;)
    Twoje zawsze wyglądają tak ładnie zwinięte..

    OdpowiedzUsuń
  29. świetny blog, bardzo mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przyznaję się - ja też uwielbiam naleśniki :) Dziękuję za inspirację :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. wygladają przepysznie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam to danie! Jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  33. No to jutro na obiad będą naleśniki z ryżem i pieczarkami :)

    OdpowiedzUsuń